Kutatásomban a művésztelepet a különböző tudásmegosztási modellek kontextusában vizsgálom. Az alap témám a tihanyi hely, mint alternatív oktatási helyszín, és maga a művésztelep forma.
A kutatás során olyan kérdések merültek fel, mint:
Mit jelent a Tihanyi Művésztelep az egyetem különböző tanszékei, hallgatói és oktatói számára? Tekinthető-e a művésztelep az alternatív tudásmegosztás terének, amely a klasszikus akadémiai oktatási rendszeren belül működik? Milyen viszonyban jelenik meg a szabadidő és a munka a Tihanyi Művésztelepen?
1. Kezdetben nehézséget jelentett, hogy a projektben legabsztraktabbnak számító területhez milyen eszközökkel közelítsek. Első lépésként olyan hazai és nemzetközi projekteket kezdtünk gyűjteni, amelyek a művésztelepi modellhez hasonló struktúrában, az akadémiai művészetoktatás klasszikus formáitól eltérő modellekkel dolgoznak.
- Tihany International Postgraduate Programme (TIPP), Veszely Beáta
- Publik Art and Free School of Freedom (PACEE), Istvánkó Bea
- Copenhagen Free University, Jakob Jakobsen and Henriette Heise
- Bard College MFA course,
2. A kutatás célja az után kezdett kirajzolódni, hogy az első fázis gyűjtése kapcsán beszélgettem Sugár Jánossal az általa szervezett tihanyi Intermedia művésztelepekről, Veszely Beával a TIPP- ről és Tulisz Hajnalkával az Intermédia művésztelepek tapasztalatairól. Minden beszélgetés a művésztelepi munkával kapcsolatos kívánalmakkal, igényekkel és konkrét ötletekkel fejeződött be.
Ekkor merült fel, hogy a kutatás kifutása egy elképzelt, alternatív művésztelep modelljének felállítása lehetne, amelyet három pillér segítségével rajzolnánk fel: - hazai és nemzetközi példák, - oktatói interjúk, - hallgatói interjúk
3. Téglássy Lilivel kutatásaink néhány ponton metszik egymást, így közösen kerestük fel emailben a következő oktatókat:
Kő Pál, Károlyi Zsigmond, Karmó Zoltán, Farkas Ádám, Sass Valéria, Halász András, Maurer Dóra, Drozdik Orsolya, Radák Eszter, Sugár János.
* Ezen a ponton fenti oktatók közül csak Maurer Dórával, Halász Andrással és Sugár Jánossal volt alkalmunk beszélgetni. Többen nem válaszoltak, másokkal kommunikációs falakba ütköztünk.
3. Interjúk minden megkérdezett oktató osztályából 1-2 hallgatóval.
Minden beszélgetést rögzítek, ezek szerkesztett változatait publikálhatjuk a blogon.
Az interjúk mellett megkértük az oktatókat és a hallgatókat is, hogy hozzanak/küldjenek nekünk vizuális anyagokat a művésztelepekről.